Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andrzej111
    L&K
    • 2010
    • 1391

    Rysio Bronek jedzie z koksem
    W każdym temacie pojazd po Skodzie
    Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

    Komentarz

    • roberto12
      Classic
      • 2010
      • 20

      Hehehe...

      oficjalna odpowiedź Skody cytowana za FB:
      "Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. przeprasza Pana (...) Ponadto pragniemy Pana poinformować, iż VGP nie była oraz nie jest Gwarantem zakupionego przez Pana samochodu (...) Gwarancja Pana samochodu skończyła się w 2012 roku. Ponadto informujemy Pana, że w ramach jednorazowego gestu handlowego za powstałe utrudnienia i niedogodności zaproponowano Panu wsparcie finansowe w realizacji omawianej naprawy samochodu w wysokości 70% części zamiennych(...)"


      Czyli oficjalnie piszą: "©KODA pokrywa koszty całej naprawczej procedury serwisowej, jeśli pojazd nie jest starszy niż 36 miesięcy i nie przejechał więcej niż 100.000 km(...)" a prywatnie wysyłają klientów na przysłowiowe drzewo.



      Nasuwa się też oczywiste pytanie: czy VGP jest gwarantem jakiejkolwiek Skody sprzedanej w Polsce skoro gwarantami są sprzedawcy? A jeśli nie jest gwarantem żadnej Skody to ile warte jest wcześniejsze oficjalne stanowisko Skody o pokrywaniu całości kosztów naprawy?

      Czuję tu niezłą ściemę.

      Komentarz

      • bob the builder
        Drive
        • 2011
        • 98
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Tak się ośmiesza Skoda:

        Oficjalnie tak sobie pitoli na facebook'u:

        Rysio Bronek wolałbym posłuchać o akcji serwisowej dla silników TSI. VW zrobił a klienci Skody są dalej robieni w balona....

        Wtorek, 20:18 · Lubię to!.

        ©koda Auto Polska ‎Rysio, jeśli chodzi o silniki TSI liczba przypadków usterek bliska jest zeru, ponieważ ten typ silnika dostaliśmy dopiero po rozwiązaniu problemu przez koncern. Jeżeli posiadasz jednak ten typ silnika i sprawia on jakiekolwiek problemy, opisz nam sytuację w wiadomości prywatnej wraz z podaniem numeru VIN pojazdu - ułatwi nam to udzielenie pomocy.

        Wtorek, 20:44 · Lubię to! · 1.

        Rysio Bronek A ja czytam na listach dyskusyjnych, że jest to bardzo częsty przypadek. Problemy są bardzo częste! Uwaga klienci! Za naprawę wady konstrukcyjnej tego silnika, dwa miesiące po gwarancji skasowano mnie na ok. 1,5 tys. PLN. Zastanówcie się 10 razy zanim zdecydujecie się na Skodę.

        Wczoraj o 12:08 · Lubię to!.

        ©koda Auto Polska ‎Rysio, ©KODA pokrywa koszty całej naprawczej procedury serwisowej, jeśli pojazd nie jest starszy niż 36 miesięcy i nie przejechał więcej niż 100.000 km. W pozostałych przypadkach naprawy po okresie gwarancyjnym mogą wiązać się z opłatami.

        Wczoraj o 12:13 · Lubię to!.

        Rysio Bronek To co pisze Skoda oczywiście nie jest prawdą. Jednym słowem albo Skoda kłamie albo autoryzowane serwisy Skody robią ludzi w balona....

        Wczoraj o 12:27 · Lubię to!.


        ©koda Auto Polska ‎Rysio, powyższe stanowisko jest w pełni oficjalne - ponownie prosimy Cię o podanie numeru VIN samochodu oraz opis sytuacji w wiadomości prywatnej - to pozwoli nam wyjaśnić sprawę.

        Wczoraj o 12:34 · Lubię to!.

        Rysio Bronek Poproszę o podanie adresu e-mail osoby upoważnionej do wyjaśnienia powyższej sprawy.

        A faktycznie ( tj. niewirtualnie - facebook'owo), przykra rzeczywistość wygląda tak:
        Mam umówiony termin na poniedziałek,
        70 % zniżki na części.
        Szacowany koszt naprawy 1.500 zł :cry:

        Komentarz

        • roberto12
          Classic
          • 2010
          • 20

          I ośmieszania ciąg dalszy:

          "Szanowny Panie.
          Jest, to błąd operatora sytemu FB. Ponadto platforma FB, nie ma za zadanie rozstrzyganie problemów związanych z reklamacji Klientów, jej zadanie jest zgoła inne. Tym samym ufam, ze w przyszłości platforma FB nie będzie wykorzystywana przez Klientów do tego typu roszczeń.
          Oficjalne stanowisko Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. ma Pan poniżej."

          Komentarz

          • Ron
            Classic
            • 2011
            • 11

            Witam wszystkich.
            Ponieważ moja gwarancja kończy się w październiku 2012, ostatnio podczas przeglądu zgłosiłem głośną pracę silnika zimnego przez ok 1 min. od uruchomienia. Samochód został na noc w serwisie do porannego osłuchu na zimnym. Następnego dnia dostałem informację od pracownika serwisu, że TTTM, ponieważ ma specjalny katalizator, który silnik rozgrzewa po uruchomieniu, dopiero po rozgrzaniu osiąga on swoje parametry pracy. Tak więc lekkie furczenie i terkotanie plus podwyższone obroty nie są niczym niepokojącym, jeżeli nie występują przy rozgrzanym silniku. Szczerze powiem, że poza tym, auto spisuje się bezproblemowo i nigdy jeszcze mnie nie zawiodło.
            Ron

            Komentarz

            • idas
              Elegance
              • 2006
              • 828

              Te odpowiedzi Skody na FB to jakies niezle jaja. Ale sami zgotowali sobie ten los.
              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

              Komentarz

              • Bili
                Rider
                • 2010
                • 373
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                No to popłynęli pięknie.,
                Mógł by to ktoś wykorzystać przeciwko nim w sensie prawnym?
                Pozdrawiam.
                Michał

                Komentarz

                • LUKI
                  RS
                  • 2005
                  • 5776

                  no to mnie również dopadło :!:

                  tyle dobrze, że mój Magik w ASO wie o co chodzi i nie ma głupiego pierdolenia, że tak ma być, etc

                  O2FL
                  08.2010
                  36k km


                  oczywiście TPI przygotowane przez SKODA Polska
                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz

                  • bob the builder
                    Drive
                    • 2011
                    • 98
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    oficjalna odpowiedź Skody cytowana za FB:
                    "Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. przeprasza Pana (...) Ponadto pragniemy Pana poinformować, iż VGP nie była oraz nie jest Gwarantem zakupionego przez Pana samochodu (...) Gwarancja Pana samochodu skończyła się w 2012 roku. Ponadto informujemy Pana, że w ramach jednorazowego gestu handlowego za powstałe utrudnienia i niedogodności zaproponowano Panu wsparcie finansowe w realizacji omawianej naprawy samochodu w wysokości 70% części zamiennych(...)"

                    Zgodnie z Art. 494. § 1 Kodeksu spółek handlowych
                    spółka przejmująca albo spółka nowo zawiązana wstępuje z dniem połączenia we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej albo spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki.



                    Tak więc Volkswagen Group Polska sp. z o.o. jest jak najbardziej związana gwarancją udzieloną przez Skoda Auto Polska S.A.

                    No cóż duży koncern, duży zysk ( za 2011 r. zysk netto koncernu wyniósł 15,8 mld euro). Szkoda takich pieniążków na jakieś tam akcje serwisowe.
                    Lepiej kupić Porsche ( ale nie jedno, tylko całą firmę ).
                    Jestem dumny, że dzięki wykonanym na mnie cięciu kosztów dokładam parę groszy do tej transakcji :wink:

                    Komentarz

                    • kasper64
                      Drive
                      • 2010
                      • 78

                      Zamieszczone przez Ron
                      Witam wszystkich.
                      Tak więc lekkie furczenie i terkotanie plus podwyższone obroty nie są niczym niepokojącym, jeżeli nie występują przy rozgrzanym silniku
                      - zdaniem ASO

                      małe pytanko do osób które to dopadło: czy można mówić o tej usterce dopiero gdy słychać wadliwie pracujący rozrząd na ciepłym śliniku?
                      kasper64

                      Komentarz

                      • bob the builder
                        Drive
                        • 2011
                        • 98
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez kasper64
                        Zamieszczone przez Ron
                        Witam wszystkich.
                        Tak więc lekkie furczenie i terkotanie plus podwyższone obroty nie są niczym niepokojącym, jeżeli nie występują przy rozgrzanym silniku
                        - zdaniem ASO

                        małe pytanko do osób które to dopadło: czy można mówić o tej usterce dopiero gdy słychać wadliwie pracujący rozrząd na ciepłym śliniku?
                        U mnie usterka zaczęła się pojawiać po 1-2 godzinnej przerwie w pracy silnika, podczas upałów ( gdy silnik nie jeszcze nie wystygnął ). Po całonocnym postoju, uruchomienie silnika odbywało się bez charakterystycznego klekotu.

                        Komentarz

                        • kasper64
                          Drive
                          • 2010
                          • 78

                          Dzięki za odp u mnie silnik trochę hałasuje tylko zaraz po odpaleniu.
                          kasper64

                          Komentarz

                          • LUKI
                            RS
                            • 2005
                            • 5776

                            kasper64,

                            ja usłyszałem dwa razy taki klank


                            [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CzwpzXLX2Aw&feature=youtu.be[/youtube]


                            do tego dwa bardzo metaliczne odpalenia silnika i wizyta do ASO
                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                            Komentarz

                            • maselek2
                              Drive
                              • 2011
                              • 90

                              Jak najbardziej nastawnik do wymiany

                              Zamieszczone przez LUKI
                              dwa bardzo metaliczne odpalenia silnika
                              rano na zimnym silniku ??
                              Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

                              Komentarz

                              • LUKI
                                RS
                                • 2005
                                • 5776

                                Zamieszczone przez maselek2
                                LUKI napisał/a:
                                dwa bardzo metaliczne odpalenia silnika


                                rano na zimnym silniku ??

                                dokładnie tak, ale to u mnie mega napierdalało :!:
                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                Komentarz

                                • Andys
                                  Elegance
                                  • 2007
                                  • 762

                                  Zamieszczone przez bob the builder
                                  U mnie usterka zaczęła się pojawiać po 1-2 godzinnej przerwie w pracy silnika, podczas upałów ( gdy silnik nie jeszcze nie wystygnął ). Po całonocnym postoju, uruchomienie silnika odbywało się bez charakterystycznego klekotu.
                                  Dokładnie takie same objawy miałem w zeszłym roku, ale wtedy jeździłem jeszcze latem na oleju 5W-30, wiosną tego roku wymieniłem olej na 5W-40 i przez całe tegoroczne upały nie usłyszałem walenia łańcucha.
                                  Pozdrawiam,
                                  Andys

                                  Komentarz

                                  • kasper64
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 78

                                    co to za olej?
                                    kasper64

                                    Komentarz

                                    • soszek1980
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 14

                                      Taki klekot zaczął się przy 35 tys, teraz mam 40 tys i nadal jeżdzi. Chyba będe pierwszy który zobaczy czy silnik zrobi łubudubu. No teraz klekot trafia się częściej bo już co 2-3 dzień. A problem zaczął się po przegladzie w ASO wymieniali olej itp, może jeszcze spróbuje wymiany oleju na jakiś bardziej żadszy.

                                      Komentarz

                                      • Andys
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 762

                                        Myślę, że marka oleju ma tutaj mniejsze znaczenie, większe jego lepkość. Ja doszedłem do wniosku, że skoro latem w upalne dni, tylko po krótkim postoju słyszę prawdziwy klekot, olej jest na tyle rzadki, że odpływa już z napinacza, ale jeszcze nie ma czasu przestygnąć. W związku z tym zaryzykowałem (przynajmniej na lato) stosować olej o lepkości 5w-40 i chyba to działa, bo największe tegoroczne upały już raczej za nami, a zeszłoroczny problem nie pojawił się ani razu. Na zimę prawdopodobnie wrócę do jakiegoś 5w-30, choć jeszcze się zastanawiam.
                                        Pozdrawiam,
                                        Andys

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          zdaję się, że przegapiłem fakt powrotu VW do paska :lol:
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Bili
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 373
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            szkoda, już w jakimś temacie pisano o tym i dyskutowano.
                                            Najwyraźniej dają sobie spokój z łańcuszkiem.
                                            Pozdrawiam.
                                            Michał

                                            Komentarz

                                            • loyd
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2342

                                              Widocznie skonstruowanie silnika z łańcuchem rozrządu przerasta ich możliwości :wink:

                                              Komentarz

                                              • roberto12
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 20

                                                Ale przyznacie, że zachowanie Skody to totalne dziadostwo.

                                                Z jednej strony na FB zapewniają, że usuwają usterkę na swój koszt. Z drugiej strony w korespondencji prywatnej do właściciela samochodu piszą żeby się cieszył z 70% zniżki na części (bez robocizny !!!!).

                                                Oprócz tego opowieści, że skoda "nie jest gwarantem pańskiego samochodu", podczas gdy tak się dziwnie składa, że w 99% przypadków w gwarancję wpisany jest dealer jako gwarant.

                                                Dziadostwo, dziadostwo i jeszcze raz dziadostwo.

                                                Komentarz

                                                • idas
                                                  Elegance
                                                  • 2006
                                                  • 828

                                                  Nie to zebym narzekal ale jakby sie zastanowic to co mozna teraz smialo kupic z VAG i nie martwic sie wadami fabrycznymi?
                                                  - TSI nie bo mamy problemy z napinaczem, lancuchem,
                                                  - DSG nie bo jest problem z lozyskami,
                                                  - skrzynia manualna MCB nie, bo jest problem z dociskiem,
                                                  ...
                                                  Diesle maja jakis problem?
                                                  Slabo to wyglada.
                                                  Cos jak dowcip w stylu przychodzi baba do lekarza, tylko tutaj mamy przychodzi gosciu do salonu.
                                                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                                  Komentarz

                                                  • rolka
                                                    Drive
                                                    • 2012
                                                    • 72

                                                    Ale przecież po FL II nie ma już problemów z łańcuszkiem w TSI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...